Copy
דבר ראש הישיבה/הרב משה פליקס

"ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם ככל אשר אני מראה אותך את תבנית המשכן ואת תבנית כל כליו וכן תעשו".
שואל בעל "נפש החיים" ר' חיים מוולוז'ין: מה משמעות המילים "וכן תעשו" הרי הפסוק מתחיל ואומר "ועשו..."? תשובתו מופלאה - "וכן תעשו כל אחד את עצמו בתבנית המשכן". כלומר כל אחד ואחד צריך לעשות את עצמו ולבנות את אישיותו בדוגמת במשכן.
אולי הנקודה המרכזית במשכן הוא לעשות את הכל לשם שמים. "ויקחו לי תרומה"-לי לשמי! התרומה לבניית המשכן צריכה להתחיל מתוך הבנה שכל מעשינו הם לשם שמים וכך גם בעולם החינוך את כל מעשינו עלינו לכוון לשם הופעת השכינה עלינו.

"אורות וכלים"- הרב שמואל שטיינר, ראש תחום חינוך וחברה

בשבת שעברה (פרשת משפטים) יצאו כיתה ט2, וכיתות י"א לשבתות חוץ.
כיתה ט2 בהנהגת הרב יחזקאל ועידו  המדריך, יצאו לשבת ביישוב רבבה.
ר"מ הכיתה: משפחתו של  אביאל דוידי ארגנה עבורנו את המועדון היישובי, שם אכלנו את סעודות השבת, ישנו בבתי החברים והתפללנו בבית הכנסת של הישוב. בליל שבת עונג שבת עם "דודו", בן קיבוץ שחזר בתשובה "שכלית" כמו שהוא קורא לה ושוחח עמנו על ההבדל בין אמונה בה' לידיעה בה'.  בבוקר, אחרי הסעודה התקיימה פעילות - דיון של אחד החבר'ה בנושא ה"אדישות" למצב ומה עושים כדי לא להיות אדישים. שיעור בגמרא למעוניינים, התקיים אחר הצהריים, חזרה על מה שנלמד במשך השבוע וסיימנו במעגל סעודה שלישית כשכל אחד אמר מה הוא לוקח איתו מהשבת.

כיתות י"א יצאו לשבת בעיר תל אביב. שני הרמי"ם של כיתות י"א היו חלק מגרעיני העיר. הרעיון מאחורי השבת היה 'לקיחת אחריות', על ידי ההרגשה שיש הרבה מאד מה לעשות במקום הזה.
יצאנו ביום שישי בצהריים, התארגנו לשבת, ונסענו ל'ראש יהודי' סמוך לרחוב דיזינגוף בתל אביב. שם יצאנו לפעילות הפצה ופרסום של שיעורי התורה ברחבי מרכז תל אביב. כמובן על בסיס ההפצה, התפתחו שיחות מעניינות... בשעה 16:30 התכנסנו חזרה בכיכר דיזינגוף, וערכנו שם 'קבלת שבת מוזיקלית' עם כלי נגינה. רקדנו, ישבנו ושרנו שירי שבת במעגל גדול,  כמובן עם כל הנוכחים במקום. 'אילו היה לי כח, הייתי יוצא לשוק..'
משם הגענו חזרה לבית הכנסת של ראש יהודי. התפללנו קבלת שבת בשירה וריקודים, עם כל הקהילה המיוחדת הזו. לאחר מכן שמענו שיחה קצרה מפי מנכ"ל ראש יהודי, וצעדנו לסעודת שבת. לאחר הסעודה זכינו לבקר בביתו של הרב אוירבך, אוירא דירושלים במרכז תל אביב.
בבוקר השבת התפללנו בבית הכנסת בשכונת נחלת יצחק, שם גם עשינו קידוש ושמענו שיחה מאלפת מפי הרב אלי פרידמן, ממקימי הגרעין הראשון בתל אביב, וראש ישיבת נתניה. לאחר מכן התחלקנו לקבוצות והלכנו למעגלי שיח אצל משפחות מהקהילה. בסעודת שבת זכינו לשמוע את ראש ישיבת נחלת יצחק, ורב העיר פתח תקווה, הרב מיכה הלוי. אשר בשיחתו לימד "איך קונים שכן טוב". קודם כל מתמלאים בהרבה קודש, ואחר כך באים וגרים בפשטות בעיר הקודש תל אביב.
בשעות אחה"צ התקיים לימוד רשות בישיבה, סעודה שלישית בבית הכנסת, ואחרי הסעודה מעגל סיכום.
משם, לאחר התארגנות, יצאנו לביתו של האמן אליעזר בוצר, שגר גם הוא בתל אביב - סמוך מאד ליפו, וליד ביתו של הרב קוק. התארחנו אצלו, למדנו איתו יחד על המושג אחריות תל אביבית... ושרנו יחד משיריו ושירי מלווה מלכה. היה מרומם!

ביום שלישי, יצאו כיתות י' למסע שכבתי, שמטרתו היא ליצור גיבוש ואחדות בתוך השכבה. החבר'ה ארגנו הרבה מאד דברים, החל מהמסלול וכלה בהזמנת ציוד האוכל וכדומה. ביום הראשון טיילנו בנחל יבנאל, ועם כל הבוץ, לא רק שלא שקענו אלא היתה אווירה מרוממת. בערב לאחר התארגנות בחניון גשר הקנטרה, וריקודי חודש אדר שמחים במיוחד, ישבנו לקפה דילמה, עם קפה ועוגיות. על דברים רבים סביב החיים הציונים דתיים. בבוקר, לאחר תפילת שחרית של ראש חודש, יצאנו להאיר ולהתעורר בעיר בית שאן הסמוכה. זכינו להגיע לשני בתי ספר - תחכמוני, ומאיר, שם רקדנו עם הילדים ונכנסנו יחד איתם לשמחת פורים השוברת מחיצות ועושה את כל ישראל חברים. לאחר מכן זכינו לפגוש את הרב אלישע מישיבת ההסדר בעיר, אשר דיבר איתנו על תחפושות, ועל גילוי העצמיות הנדרשת ממנו בתקופה הזאת, ועל ידה זוכים להשפיע על העיר.
לאחר צעדה קלה עלינו על אופניים לטיול מדהים בשבילי נחל הקיבוצים הפורחים. סיימנו בעין מודע, ומשם צעדנו חזרה לחניון הלילה.
אחרי 'על האש' ותפילת ערבית, שרנו אל תוך הלילה בערב קריוקי בשטח!
ביום השלישי טיילנו בנחל תבור, וקינחנו בטבילה קצרה במים הקרים...
היה מדהים ברוך ה'!
לאתר הישיבה, לרישום לשנה הבאה לכתה ט

You can update your preferences or unsubscribe from this list