Copy
דבר ראש הישיבה/ הרב משה פליקס
הורים יקרים ותלמידים אהובים!

משנכנס אדר מרבים בשמחה - שליחות במקום נוחות

הפעם נכתוב מקצת מהדברים אשר דיברנו בבית מדרש לחינוך שהתקיים השבוע בישיבה.
הרב חרל"פ מתאר מעגל סגור בו נתון האדם או העם - נקודת המוצא של האדם היא "נח לו לאדם שלא נברא", כלומר - אני לא מרוצה מהמצב ובעיקר לא נח לי בעצם היותי כאן, כשזו נקודת המבט ממילא האדם נמצא בחוסר אנרגיה ובעצבות ואין השכינה שורה עליו, שהרי אין שכינה שורה מתוך עצבות, וכיוון שכך מתמלא האדם צער גדול יותר ועצב משתלט עליו עד שהשכינה יותר ויותר מתרחקת ממנו וחוזר חלילה...
איך שוברים את מעגל העצבות הזה?
צריך האדם להרים את המבט ולשאול את עצמו שאלה אחרת - לא שאלת הנוחות - האם נח לי להיות? אלא אם טוב לי להיות כאן? כלומר האדם מחויב להפסיק ולחפש את הנוחות ולהתחיל לחפש את השליחות שלו, וכשיתחיל לחפש את השליחות יגלה כמה טוב קיים בו, שאתו הוא יכול למלא את שליחותו, כשזו נקודת המבט האדם מתמלא שמחה כי הוא מרוכז בכוחות הטוב שבו. וזוהי המשמעות הפנימית של דברי חז"ל "משנכנס אדר מרבין בשמחה", מרבים בשליחות מרבים במבט של טוב על העולם, מחייכים אל העולם והוא מחייך אלינו חזרה.
בסדר גמור.

חייב איניש לבסומי בפוריא.
למדנו מרבותינו שקודם צריך להיות אדם = איניש ורק אחר כך צריך להתבשם. וממילא בחורים צעירים אין עליהם חובה לשתות ויותר מכך יש עליהם חובה שלא לשתות. אי לכך אנו אוסרים להביא שתיה חריפה מכל סוג שהוא לישיבה!
במסיבת פורים במוצאי שבת זכור תתקיים הרקדה בה נשמח יחד שמחה פנימית אמיתית נסלק את הספקות ונתעצם ביחד באמונה ובאחדות.

"אורות וכלים"/ הרב שמואל שטיינר, ראש תחום חינוך וחברה

הורים יקרים
ברוך ה' זכינו להוציא משלחת מהישיבה למסע בפולין במקביל למסע בארץ.
המסע התארגן לאחר פאנל חינוכי בו נידונו השאלות הכרוכות במשלחת פולין יחד עם הרב קריגר מ"שם עולם" ודר יוסי לונדין.
חלק מהתלמידים החליטו לצאת, וכך התגבשה הקבוצה, בשותפות הצוות וכמובן הנהלת הישיבה. מיכל ג'אן כמדריכת פולין מנוסה, והרב ברבי ואני כמחנכים מלווים.
יצאנו לפולין אחרי הכנה ארוכה ומשמעותית בארץ ובירור עמוק במטרות והיעדים של הקבוצה ושל כל אחד עם עצמו.
לקראת המסע הודפס יומן מיוחד למשלחת, בו תיאור על האתרים בהם נבקר וכמובן מקום המיועד לכתיבה. יצאנו לדרך ביום ב' בלילה, בטיסה לוורשה העיר המיושבת ב500 אלף יהודים לפני 70 שנה. היינו בבית העלמין, הענק, בקברי צדיקים ליד קברי עסקנים ציוניים ובקבר האחים הגדול. בכיכר השילוחים ובמסלול הגבורה, בכל מקום עם גילויי הגבורה הרוחנית והפיזית שהיתה שם, יחד עם סיפורים נוראיים שהתרחשו בכל מקום..

משם לאורך כל השבוע היינו במקומות נוראי הוד בשתיקה שבהם. במחנות מוות, בערים ובעיירות וקברות צדיקים. מצד אחד חווינו את היהדות המפוארת של 1000 שנים, חסידות ועולם תורה ענק, ומצד שני הזדעזענו שוב ושוב מקיצן הנוראי של השנים הללו, של עם ה' אשר הושמד בצורה האכזרית והקרה ביותר.
ברוך ה' המסע הביא אותנו למקום רוחני ועמוק, על אדמת פולין, רחוק ומתוך כך קרוב...בהדרכות מושקעות מאד, בטקסים מרוממים שהתלמידים העבירו, בשיחות ערב במלון עד השעות הקטנות של הלילה, בשירי נשמה וביצירת אזכרה יוצרת, שמחברת אותי למי שאני, לשורשי המשפחה שלי, לשורשי העם שלי.

יצירת התחושה הנשגבה שאנחנו ההמשך, אנחנו כולנו ממשיכים את שהם לא יכלו, 'והיא שעמדה לאבותינו ולנו... והקדוש ברוך הוא מצילנו' מבחינה לאומית, יוצר את ההמשך, והנה אנחנו מתחברים לכך ומגיעים למקום הפנימי שבשבילו יצר אותנו... תחושה של כלל ישראל ונשמת ישראל האחת. 'אנחנו, חברי המשלחת מישיבת כפר הרא"ה, נשבעים לכם, להמשיך מאיפה שהפסיקו אתכם... להמשיך אתכם בחיים שלנו...'  'וטהר ליבנו לעבדך באמת' (מתוך הטקס באושוויץ).

בחזרה לארץ, עם ההתרגשות הגדולה ונשיקת האדמה, נסענו אל שריד בית מקדשנו- לכותל המערבי. ושם חיכתה לנו הפתעה מדהימה של ההורים שקמו באשמורת הבוקר ובאו להתפלל איתנו יחד בכותל, עם ארוחת בוקר מושקעת ומפנקת... יישר כח.
לפני הארוחה נעמדנו לטקס סיום המסע, שם התפללנו כולנו, להמשיך את הגאולה הלאה. 'כולנו עומדים כאן, החיים והמתים. אלו שזכינו להיות במקום הריגתם ואלו שלא. דורות עם ישראל כולם עומדים כאן ומבקשים ומתחננים - תתן אחרית לעמך, תשיב מקדש לתוכנו' עם השיר שליווה אותנו לאורך המסע... שירת התקווה, אני מאמין, ומעגל גדול של 'עם ישראל חי' ו'יבנה המקדש'!
שנזכה בעזרת ה' להמשיך את העוצמות הללו הלאה, ולשאוף ולקדם את שיבת ישראל ושיבת השכינה לציון במהרה!

אירועי פורים:
ברוך ה' אנו בעיצומם של האירועים, אחרי הרקדת חודש אדר בראש חודש בשיתוף עם 'תום-חרב לאת' - כפר נוער ביישוב הסמוך אלינו, ולפני שבוע פורים עמוס. הבוקר התרחש 'מבצע שישית' והישיבה התחפשה לקיבוץ ליום אחד, באחריות תלמידי השישית וצוות מלווה, גם ממגמת חקלאות! יישר כח! אידיאליסטים מיישבי הארץ.
הערב בעזרת ה' בשעה 19:30 תתקיים ההכתרה, על ידי מחזור השמינית. מחר - יום ספורט בארגון השישית, וביום ד' שוק פורים בארגון השביעית ובשיתוף עם עמותת 'אחים' לילדים פגועים. כל האירועים בסימן ההכנות לפורים, על ידי השמחה, הגיבוש, ההתנדבות, ובמקביל שיעורים מיוחדים של הרמי"ם בבית חם, ובהכנה רוחנית לפורים שנעשית בכיתות, וביתר דגש ביום חמישי, שישי ושבת זכור, נגיע בעזרת ה' למוצאי שבת מתוך אווירה שמחה  ובשאיפה להתעלות רוחנית מיוחדת בחג הפורים עצמו במוצאי שבת, בקריאת המגילה ובמסיבת פורים המסורתית.

שנזכה בעזרת ה' להתכונן כראוי, וישרה עלינו אלוקים שכינתו!

מעגל התפילה ביער הילדים-  בערב שבת
לצפיה לחצו על התמונה
מסע תקומה/ הרב ניר שכטמן ר"מ י"ב 1

בזמן שחלק מן המחזור שהה בפולין אנחנו החלטנו לעשות מסע מקביל. עניינו של המסע היה משואה לתקומה.

התחלנו במוזיאון "שם עולם" (כאן בכפר) בירור בשאלת הזהות היהודית בזמן השואה. פגשנו את דמותו של הרב יוסף צבי קרליבך הי"ד (דודו של הרב שלמה קרליבך). על דמותו שמענו מהרב שמחה אריאל. הרב קרליבך היה יכול להציל את נפשו אך החליט לחזור לגרמניה על מנת לשהות במחיצת קהילתו ברגעיה הקשים: עודד, ניחם ודאג לקהילה בכל זמן נתון.

ראינו מוצגים במוזיאון וביניהם ספר תורה שרוף אשר נמצא בעליית גג לפני כמה שנים. שמענו כיצד שמרו חצי פרוסת לחם מליל שבת לקידוש בשבת בוקר. למרות הכל עושים קידוש.

לאחר מכן שמענו הרצאה מפי הרב חבה על כבוד המת בגטו: כיצד דואגים לקבורת המתים, האם לעשות מסלול ממצבות בבית הקברות על מנת לקצר את הדרך כיוון שאין כח ללכת מרוב רעב, עושים תכריכים מנייר על מנת לשמור על כבוד המתים.
שמענו על האחיות שרה וחנה טסלר (שתי ניצולות) שמתוך כבוד המת דאגו לפנות גופות מגדרות מחנות הריכוז.

לא היה פשוט לשמוע ולראות את הסרטונים..

בשעות הצהריים של שני עלינו לי-ם למוזיאון אסירי המחתרות ולסיור לילי בהר הרצל בי-ם .

בבוקר שלישי חלקנו הצליחו לפגוש את חברי המשלחת בכותל.

חברי המשלחת חזרו הביתה עם ההורים ואנחנו המשכנו לסיור ברובע היהודי ובהר ציון. הסיור נסב סביב תקופת בית ראשון ומלחמת השחרור.

בסיום הארוחה ראינו במשך שעה וחצי את מיצג האור קולי החדש שבגוש עציון המספר את סיפורו של גוש עציון. מיצג מרתק!

לסיום המסע שמענו שיחה וניגונים מפי נגן הקלרינט מוסא ברלין, ששימח אותנו בניגוני פורים.

לאחר מכן נסענו לגוש עציון למצפה ה1000 בנווה דניאל. משם ל"אלון הבודד" באלון שבות. שם שמענו את סיפורו של האלון הבודד ואת סיפור מציאת הגופות של שלשת הנערים שנחטפו. המדריך שליווה אותנו במהלך היום היה שותף לחיפוש של הנערים. לאחר מכן טבילה קרה במעיין וארוחת ערב מושקעת

הודעות חשובות

לפרטים:
 באתר הישיבה
לעדכונים ומידע נוסף מוזמנים לבקר באתר הישיבה

You can update your preferences or unsubscribe from this list

This email was sent to <<Email Address>>
why did I get this?    unsubscribe from this list    update subscription preferences
mosdot hinuch kfar pines · ilana@ulpanakp.org · ilanayus@gmail.com · kfar haroe 38955 · Israel