Copy
דבר ראש הישיבה- הרב משה פליקסהורים יקרים ותלמידים אהובים!

אברהם אבינו מקבל את פני השכינה - "וירא אליו ה'..." ותוך כדי כך הוא רואה שלושה אנשים, ופונה לקב"ה - ואמר לו להמתין, כביכול, עד אשר יסיים עם האורחים  - "ויאמר...אל נא תעבור מעל עבדך..."
ולמדו מכך חז"ל "גדולה הכנסת אורחים מהקבלת פני השכינה".
קשה מאוד להבין את דברי חז"ל - וכי באמת גדולה הכנסת אורחים מקבלת פני השכינה?  הרי מה יכול להיות יותר גדול מגילוי אלוקי ודיבור אלוקי עם האדם?
נראה להסביר שעצם העובדה שאברהם מצליח לראות תוך כדי "הביקור" האלוקי את אותם אנשים היא זו שמלמדת אותו ואותנו שקבלת פני השכינה צריכה להוביל את האדם לשליחות של הפצת דבר ה' בעולם, גילוי השכינה הוא בשבילי ברמה האישית אלא מכח הגילוי אני מחוייב ללכת ולהאיר את המציאות החשוכה שמסביבי.
כתב הרב חנן פורת זצ"ל שאולי הפשט בדברי חז"ל הוא - גדולה הכנסת אורחים, כשהיא נובעת מתוך הקבלת פני השכינה.

בעבודת החינוך שלנו אנו משתדלים להתקדש ולטהר עצמנו, לבנות בנו עוד כוחות אבל הכל במטרה של שליחות שנוכל להאיר עם הכוחות שלנו כלפי חוץ, להכניס אורחים ולעשות נפשות מתוך וכהמשך להקבלת פני השכינה.
דבר הרב יעקב חביב
להורים שלום
בשעה טובה נכנסנו ל"חודש ארגון". אנו רואים את השותפות של התלמידים בתנועת נוער כדבר מבורך וממילא כך גם ההתייחסות שלנו לפעילות הרבה והטובה שיש בחודש זה לקראת שבת הארגון.  מצד שני נכנסנו לשגרה ברוכה, ל"אחרי החגים" לתקופת לימודים חשובה מאד. לכן בשלב ראשון אנו ממעטים בשחרור התלמידים (למעט המדריכים לפי הסדר הרגיל) והפעילות בסניף יכולה להתרכז בסוף השבוע, זמן שבו ממילא התלמידים נמצאים בבית. בשבוע האחרון בסמוך לשבת הארגון נאפשר ליותר תלמידים לצאת לסניפים ולהשתתף בפעילות.
                                 *                        *                           *
מתוך שיחות עם תלמידי השמינית לקראת השנה הבאה:
יש תלמידים ששואלים: המצב שלי מבחינה רוחנית לא כל כך טוב, לימוד גמרא ולימודי קודש, בקושי אני עומד במה שמצפים ממני כאן, האם כדאי לי ללכת לישיבה או מכינה ששם ידרשו ממני הרבה יותר, האם יש לי סיכוי להצליח?
תשובה:  אנו רואים שבכל שנה ישנם תלמידים, שבתקופת הישיבה התיכונית לא הצליחו להתקדם, גם מבחינה התפתחות העולם הרוחני שלהם וגם מבחינה לימודית בלימודי הקודש בכלל ובגמרא בפרט. הם נכנסים לישיבות הסדר ומכינות ושם מתחולל השינוי, שנוי בחשיבה, שינוי בהתנהגות, שנוי בהרגלי הלמידה.
להבנתי הסיבה העיקרית להצלחה היא, נקודת פתיחה שונה. בישיבת תיכונית גם הטובה ביותר בסופו של דבר יש מערכת של כפיה, יש מבחנים בגרויות, חובת נוכחות רישום וכו' , כאשר תלמיד בוגר שמינית מחליט ללכת לישיבה או מכינה זו החלטה שלו, זה נעשה מתוך חופש, וגם השהייה שלו שם היא מתוך חופש , בכל זמן נתון הבחירה בידו לעזוב ולהתגייס כמו כל בוגרי השמינית בארץ. זה משנה את הכל , זה מאפשר הקשבה רצון להתפתחות ללמידה , הדברים בולטים מאד בלימודי אמונה ומוסר אבל גם בלימוד גמרא.
ולכן ההמלצה לכל תלמיד בוגר שמינית, ללא יוצא מן הכלל להתחיל את השנה הבאה במסגרת של תורה המתאימה לו לתת לעצמו את ההזדמנות, הזדמנות נוספת, לפתוח את עולמו הרוחני, להתפתח בלימוד גמרא ובשאר מקצועות הקודש.
דבר מנהל התיכון-הרב בני דרף
הורים יקרים
שלום וברכה!!!
חזרנו במרץ ללימודים לאחר חופשת סוכות וב"ה החלו מבחנים באופן מסודר על פי לוח המבחנים. אנו מתפללים שתלמידינו יעשו חיל בתלמודם ויעלו מעלה מעלה.
בעז"ה בשבוע הבא יפתח מרכז הלמידה. המרכז יתקיים בספריה בימים א-ב-ד בין השעות 20.30-22.00 . בימים אלו יגיעו לספריה מורים שיתנו עזרה לכל התלמידים המעוניינים בכך. במגוון תחומים נכון לעכשיו יהיו 2 מורים .אם יהיה ביקוש נבדוק אפשרות להוסיף מורים שיוכלו לעזור לתלמידינו היקרים.
כמו כן מצויות בספריה עמדות מחשב לצורך הכנת עבודות חקר ע"י התלמידים. אנו עובדים על התקנת מחשבים נוספים כדי שנוכל לענות על צרכי התלמידים.
בשבועיים האחרונים התחילו 4 תלמידים מכתה י' תכנית מגשימים ללימודי סייבר אנו מאחלים להם הצלחה מרובה.
השנה קלטנו בישיבה 4 עולים חדשים מצרפת שעלו בקיץ האחרון, התלמידים מקבלים תכנית ללימודי שפה בהובלתה של הגב' מורן בצורן ומשתלבים היטב בחברה בישיבה, כפי שקורה עם העולים שנקלטו  בישיבה  שנה שעברה.
לתלמידים שעלו שנה שעברה פתחנו תכנית מיוחדת על מנת לאפשר להם לגשת לבגרות עולים. הם לומדים בבקרים במסגרת מיוחדת להם היסטוריה לשון ותנ"ך ולאחר מכן הם לומדים גמרא עם הרב יעקב חרר שעוזר להם בהבנת השפה.
אנו מאחלים להם לכל תלמידינו לימודים פוריים ומוצלחים.
"אורות וכלים"- הרב שמואל שטיינר, ראש תחום חינוך וחברה

הורים יקרים
ברוך ה' יצאנו שבוע שעבר לטיול שנתי ישיבתי במדבר יהודה. יצאנו, כדי לחזור אחרת, מגובשים יותר מאוחדים יותר, ומחוברים יותר לייעוד שלנו!
לאחר אריזת הציוד ביום ב' בערב, הלכנו לישון מאורגנים ליציאה. ביום ג' בבוקר השכמנו בשעה 03:00, ויצאנו לשטח... בשעה 07:00 הגענו למצפה גורני - האנדרטה לזכר איתמר איליה, שם התפללנו שחרית. לאחר התפילה ודבר התורה, עשינו כינוסים כיתתיים, וח' ישיבתית גדולה לציון תחילת הטיול. חלוקת כובעי הישיבה, עליהם הכתובת 'האמא של הישיבות'. קראנו בקול את פסוקי התורה בפרשת השבוע 'לך לך... אל הארץ אשר אראך' ויצאנו, לראות את הארץ. להתחבר מחדש.
מסלול אתגרי בנחל צאלים, ביקור בגבי המים בנחל - 'בריכת צפירה' ו'בריכת נעמה', כאשר לאורך המסלול הדרכות על ידי מורה השל"ח יוסי לוי, ותלמידים.
לאחר סיום המסלול, הגענו ללינת לילה בחניון נחל צאלים. שם חיכה צוות הלוגיסטיקה, עם ארוחת ערב מפנקת שהגיעה מהישיבה. התארגנות, בניית אוהלים, תפילת ערבית, וערבי כיתה בשטח, סביב פק"ל קפה וכיבוד. בארגון ועדי הכיתות והרמי"ם.,
בבוקר השכמנו, ולאחר תפילת שחרית וקיפול המאהל, יצאנו למסלול. מעלה צאלים, ונחל משמר. תצפיות מרהיבות, מעגלים מחזוריים, תמונות, מסלול אתגרי.. לקראת חשיכה הגענו לחניון הלילה 'נחל משמר'. יישר כח ענק לצוות הלוגיסטיקה בראשות רענן ומירי, על העברת מחנה הלילה כולו לחניון. מסע נודד במיטבו.,
בחניון - ארוחת ערב מיוחדת על ידי צוות המטבח שירד במיוחד לשטח להכנת על האש לכל הישיבה. תודה רבה לטבחים! לאחר ארוחת הערב התכנסנו להרצאה מאלפת של ההיסטוריון גרשון בר כוכבא, בליווי אמצעי המחשה, על משמעות המאבק במצדה, והמרד הגדול ברומאים שהיה במקום זה, ובירושלים.
לינת שטח, והשכמה מוקדמת שוב, והפעם - בעוד לילה, בשביל תפילת שחרית במקום האדיר הזה - מצדה. הגענו עם אור ראשון למרגלות ההר, וטיפסנו בשביל הנחש. יישר כח מיוחד לפיני  אפרתי ,מנכ"ל המוסדות שהצטרף אלינו לעליה המיוחדת הזו.
תפילת שחרית בבית הכנסת במצדה, קריאה בתורה בספר המיוחד שנכתב שם, סיור על ידי המורה יוסי לוי, וירדנו למטה, לארוחת בוקר, ולמעגל סיום הטיול.
מתוך טקס הסיום:
בטקס ציינו את הקשר בין גבורת הלוחמים, ובינינו. את מסירות הנפש אנחנו בעצמנו ממשיכים. מסירות על תקומת ישראל, על עצמאות ישראל, כאז כן אתה. מותם לא היה לשווא, אלא יצר מסורת של מסירות נפש. של יכולת לוותר על חיי חומר בשביל ערך.

שירת 'קדושה אני מבקש'  ואני מאמין.

ולבסוף - הפתעה. הגענו לעינות צוקים ואכלנו ארוחת צהריים. משם, נפרדנו ונסענו צפונה.

*תודה לשמואל ביטון תלמידינו על התמונות הנפלאות

שבת הבאה שבת פרשת חיי שרה שבת ישיבה!
אתמול בערב התקיימה אזכרה לרב צוקרמן זצ"ל שעמד לצדו של הרב נריה בהובלת הישיבה עשרות רבות של שנים. הערב נפתח בדברי הוקרה של הרב פליקס, ואחריו הקריא מה שכתב תלמיד השמינית ישראל אלון שגדל בכפר וזכה להכיר את הרב מילדותו.
לאחר מכן הוקרן סרטון שבו נראה הרב צוקרמן זצ"ל מברך את תלמידי מחזור ע"ז בישיבה לסרטון.
את השיחה המרכזית העביר הרב מאיר צוקרמן בנו, אשר שיתף סיפורים והנהגות מדרכו של הרב.

היום ביום חמישי, עלינו תלמידי הישיבה, כל כיתה עם ר"מ הכתה לבית העלמין.
בתפילה שנזכה להמשיך את דרכו של הרב.
חדש בפנימיה:
1. חדר כושר לתלמידי הישיבה
בשמחה רבה ואחרי הבנת הצורך שעלה מהתלמידים בחדר כושר.
אנו בשבועות הקרובים מתחילים להתאמן בחדר כושר הממוקם בכפר הנוער בן יקיר הסמוך לישיבה.
בכדי שבנכם יוכל להתאמן בחדר הכושר יש למלא הצהרת הורים המצורפת.

להורדת טופס אישור הורים
הבהרה:  תלמיד שלא יעביר הצהרת הורים זו ימנע מלהיכנס לחדר הכושר.
חדר הכושר הוא לרווחת התלמידים ואין בו עלות נוספת מצדכם.
בברכה
2. מחדשים את המועדונים
בימים אלו אנחנו מתחילים להפעיל את המועדונים/פינות חמות בפנימיה,
נשמח לקבל חפצים שאינם בשימוש עוד אצלכם כגון, שטיחים, משחקי קופסא וכו.

לתיאום מסירה ניתן להתקשר למירי וסוזי אמהות הבית:
מירי: 052-4314005
סוזי050-6759711

משה אפרתי
מנהל הפנימיה

חדש במגמת ביולוגיה - חקלאות/ר' יגאל זאבי רכז המגמה
בע"ה התחלנו את שנת הלימודים בכוחות איתנים עם כ- 50 תלמידים במגמה חקלאית מוכללת (4140) בכיתות י' ועוד כ25 תלמידים בכיתות י"א-י"ב. בתקווה בע"ה לקבל עוד תלמידים נוספים מצטרפים.
לצורך חיזוק המגמה גייסה הישיבה השנה מורה לחקלאות ורכז חממה חדש  בשם ישראל סוסנוביק אשר בנוסף משמש מדריך לחקלאים בתחום המזיקים וכמובן המורה תומר נגוסה ממשיך ומלמד ביולוגיה וחקלאות.
בתחילת השנה תלמידי כיתה יא' נחשפו למגמה ואף נפגשו עם חקלאים אשר הציגו בפניהם את ענפי החקלאות השונים. מכאן הבינו התלמידים כי בבואם לשקול האם ללמוד במגמת ביולוגיה-חקלאות עליהם לקחת בחשבון לא רק את העובדה שזה איננו ענף מיושן ששייך לחלוצים, אלא שההיפך הוא הנכון, החקלאות המודרנית היא מקצוע מורכב, מתוחכם ועדכני, מקצוע שעומד בקדמת המחקר הטכנולוגי, שצובר תאוצה מתמדת ושעיני העולם כולו נשואות אליו בתקווה..
מוזמנים לקרוא עוד כאן
* התמונה צולמה במסיק ששו תלמידי המגמה בישיבה בשיתוף ילדי גן מאיה כפר הרא"ה
חדש בנבחרת הכדורסל!
באולם רמת הכובש התמודדנו, תלמידי נבחרת הכדורסל של הישיבה מול ישיבת כפר סבא.
 תלמידינו נצחו בפער של 30 נק!

כל הכבוד עלה נעלה!
לעדכונים ומידע נוסף מוזמנים לבקר באתר הישיבה

You can update your preferences or unsubscribe from this list

This email was sent to <<Email Address>>
why did I get this?    unsubscribe from this list    update subscription preferences