Copy
דבר ראש הישיבה/הרב משה פליקס

הורים יקרים ותלמידים אהובים.
השבוע ארחנו קבוצה של יהודים מצרפת המתעתדים לעלות לארץ בקיץ הקרוב.
במסגרת הסיור שלהם בארץ הם גם עוברים במוסדות חינוך אופציונליים בינהם גם ישיבתנו.
מתוך דברים שדיברנו איתם -
על החושן נאמר - "רבוע יהיה...זרת אורכו וזרת רוחבו", אם זרת אורכו וזרת רוחבו ברור שהוא רבוע, ואם כן מדוע מדגישה התורה את עניין הריבוע? נראה לומר שריבוע זו מסגרת מחייבת - חושן המשפט, יש בו עניין של דין קבוע וחתוך, מסגרת שצריך לשמור עליה.
אך לעומת זאת מדגישה התורה "והיו על לב אהרון", כלומר לתוך המסגרת צריך להכניס "לב", נשמה, תוכן.
מסגרת ללא תוכן היא חסרת משמעות, אך גם תוכן ללא מסגרת אי אפשר לקבל.
נקודה נוספת ומשמעותית מאוד - לב אהרון זהו לב מיוחד! חז"ל אומרים - "ואמר רבי מלאי: בשכר וראך ושמח בלבו זכה לחשן המשפט על לבו" - על כך שלא נתקנא אהרון בשררת אחיו הקטן עד שהעיד עליו הקב"ה "וראך ושמח בלבו" זכה אהרון לשאת את חושן המשפט על הלב,
היכולת של אהרון לשמוח באמת - שמחת הלב! היא השאיפה שלנו בחיי הפנימיה בישיבה התיכונית, ללמוד לחיות למען מטרה גדולה, ללמוד לחיות למען האחר ולא רק למען עצמי.

הלל אומר הוי מתלמידיו של אהרון אוהב שלום ורודף שלום אוהב את הבריות ומקרבן לתורה.
 והדברים מתחברים למפגש מיוחד בו ארחנו את הבנים של שכבת י"א בבית הספר בן גוריון ברופין, בה בשעה שהבנות התארחו בכפר פינס.
כתלמידיו של אהרון נסינו לקיים את הדרכת הלל - "אוהב את הבריות" כדבר העומד בפני עצמו כפי שלמדנו מתורתו של הרצי"ה קוק - לא נאמר אוהב את הבריות בשביל לקרבן לתורה, אלא אוהבה את הבריות ומקרבן לתורה.
וכך כתבה המחנכת, קורין,  שיזמה את המפגש מרופין לראש מנהל החמ"ד , אברהם ליפשיץ :
מתכבדת לספר לך על מפגש ראשון מסוגו, שארגנתי בבית הספר בו אני מלמדת .
מנהל קריית החינוך שלנו ,  אשר קסו , תמך בכל שלבי ההכנה.
היום היה מפגש בין תלמידים בשכבה יא - הבנות בכפר פינס והבנים בכפר הרואה.
המפגש היה מאוד מוצלח, השיח ביני לבין הרב משה מכפר הרואה והרב גלעד מכפר פינס להכנות השונות היה שיח מעניין וחברי - שתוף פעולה ברמה גבוהה! הובלת היום הייתה כולה ע"י תלמידים מנחים שנפגשו פעמיים כדי להכין חמרים.
אין צורך להתפעל, ובכול אופן, מותר לומר, אשרינו שאנו זוכים.

"אורות וכלים"- הרב שמואל שטיינר / ראש תחום חינוך וחברה
הורים יקרים
השבוע יצאו תלמידי כיתות י"א למסע שכבתי, שכותרתו היתה 'מסע אחריות' כאשר הדגש הושם על כך שכל הפקת המסע מתחילתו ועד סופו הוא על ידי התלמידים. ע"י  "ועד שכבה", וצוותים האחראיים על כל נושא.
לאחר עבודת הכנה מרובה, והפנמה של מושג האחריות, יצא השבוע המסע לדרך.
ביום ג' לאחר השכמה מוקדמת מאד, הגענו למסלול באזור מצפה רמון. התפללנו, התארגנו ויצאנו לדרך,עלינו במעלה דבשון, ולאחר מכן בעין עקב. ירדנו דרך העיר עובדת ומשם המשכנו לתוך מכתש רמון עם האוטובוס והגענו לחניון בנחל גוונים. התארגנות במחנה לילה, מסדר ערב, תפילת ערבית וארוחת ערב מפנקת, מרק של  'רענן' שלנו, ולאחריה פעילות לילית מסביב למדורה.
בבוקר זכינו לביקורו של פיני, מנכ"ל מוסדות חינוך כפר פינס, שהשקיע והגיע מוקדם בבוקר והתפלל איתנו תפילת שחרית. במסדר הבוקר חולקו החולצות, ופיני סיפר לנו על חוויותיו מהמכתש בכמה הזדמנויות. הענקת חולצה לפיני בשם המחזור, כתודה על כל השותפות, ויצאנו לדרך, לכיוון הר ארדון. מסלול המתאים מאד לגלופה שעל החולצה... הרבה מאמץ, יום חם, וחזרנו בערב לחניון הלילה. שם נהנו מ "על האש" הוכן על ידי החבר'ה, מסדר ערב, שמענו את הרב פליקס שבא לביקור, והוצגה התוכנית ליום השלישי. הלכנו לישון מוקדם עייפים ומרוצים.
התעוררנו ביום השלישי ב4:30 בבוקר, ויצאנו לטיול זריחה ותפילת הנץ על הר סהרונים, בלב המדבר, מול הנוף הבראשיתי עוצר הנשימה של המכתש. לאחר מכן ישבנו ל'נץ קפה' על ההר. שם שרנו יחד, ודיברנו על המעבר בין שבת תל אביב, ובין מכתש רמון. על המדבר כמדבר, על הפער הגדול בין העומד בתחתית מגדלי עזריאלי ובין העומד בתחתית הר ארדון, בין מעשה האדם, ובין מעשה אלוקים. 'קח איתך משהו מהמדבר לפני שתחזור לציוויליזציה' .שוחחנו  על האחריות - אחרי שלמדנו וחווינו הצלחה בארגון מסע בכוחותינו לבד, דיברנו על המקומות הצמאים לאנשים גדולים. תל אביב הצמאה למים רוחניים, והמדבר הצמא למים גשמיים... וכמובן על התקופה בה אנו כשנה וחצי לפני סיום הישיבה התיכונית וצריכים לבחור את המשך דרכנו, הנבנית כבר מהיום, מעכשיו. 'קחו אחריות! אתם יכולים וחייבים להיות אתם!
סדנה מידברית למעוניינים על ידי הרב עמי. קיפול מהיר של המאהל, ועלינו על אוטובוס למצפה רמון. בישיבה במצפה זכינו לשמוע את שיחתו המיוחדת של הרב שמריהו, ר"מ בישיבה, שבירר לנו מדוע צריכים לבוא לישיבה לתקופה משמעותית, ותפקיד הישיבות בכלל. דיבורים שהחדירו בתוכנו שוב את האחריות הקיימת עלינו להיות אנחנו,.
ארוחת צהריים מפנקת, ועלינו לצפון חזרה.
יישר כח גדול ועצום לכל אנשי הצוות, וכמובן לנשותיהם, אשר השקיעו רבות במסירות נפש למען המסע הזה. הדרך למסע ובמהלכו היתה לא קלה, אך הערך החינוכי הוא עצום. שנזכה להיות שותפים עם הקב"ה בגידול הדור המיוחד הזה!

המורה יוסי לוי/ של"ח
ביום חמישי יצאו תלמידי כיתות ט' ליום  של"ח בנחל ירקון. התחלנו בתל אפק. עסקנו במקורות הירקון, חשיבותם בעבר ובהווה עם מאזן המים של א"י ומדינת ישראל. למדנו על ישראל ופלישתים באפק ואבן העזר הנזכר בספר שמואל. משם עצרנו לקרוא את שירו של נתן יונתן האיש שכתב על הנוף מתל אפק. המשכנו לבריכת הנופרים היפה. את סיום היום חגגנו בלישת בצק הפרשת חלה ואפיית פיתות על סאג' ובתיאבון.
*תודה לשמואל שיטובי, תלמידנו היקר על התמונות המיוחדות.
לאתר הישיבה, לרישום לשנה הבאה לכתה ט

You can update your preferences or unsubscribe from this list